torsdag 26 augusti 2010

Vart är jag på väg?

För en tid sedan fick jag frågan om jag var nöjd med mitt liv?
Om jag fick möjlighet att leva om mitt liv, fanns det något jag skulle jag ha gjort annorlunda eller var jag nöjd med livet som det var?

Det är ju verkligen en hypotetisk fråga!
Tänk om; jag hade valt andra vägar. Hur mycket av mitt nuvarande liv skulla dessa val ha påverkat helheten av mitt liv. Skulle mitt liv bli helt annorlunda eller skulle det bara påverka vissa delar.
Vid närmare eftertanke så skulle jag ju inte för någonting i hela världen, vilja sumpa chansen att eventuellt gå misste om mina fyra underbara barn.
och.......... Jag är faktiskt rätt nöjd, glad och tacksam för det mesta i mitt liv.
Jag försöker leva efter några få regler.
* Ansvaret för ett gott liv vilar i mina händer.
Ingen annan kan leva mitt liv. Vi har bara ett liv och det gäller att förvalta det väl.
* Leva så gott det går utifrån de förutsättningar jag har
* Tänka positivt! Ta bort dåliga saker, beteenden och människor som tar min kraft och energi.
* Gjort är gjort och försent att ångra, så ta lärdom och gå vidare.
* Bättre att ångra det Du gjort än det Du inte gjort

Ja, så svaret på frågan; - Är jag nöjd med mitt liv?
blir; - Ja, jag är nöjd och tacksam för det liv jag har. Jag har egentligen bara en önskan och med den tro och tillit jag har till vår Herre, forskningen och framtiden, så är jag frisk och botad från min Parkinson inom 10 år.
Så Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar