lördag 25 december 2010

Så/plantera "små frön av förändring"

Ho,ho i julefriden.
Det här med att blogga är inte så lätt. Jag tycker det är viktigt att blogginläggen inte är för "långa", du ska orka läsa dem!
men...........jag har så mycket kunskap och erfarenheter om barn som jag tycker är viktigt och som jag vill förmedla till alla som älskar och tror på barnen precis som jag.
Jag kan inte förändra världen eller dagens synen på barn själv, men jag kan så/plantera små förändringsfrön omkring mig genom att diskutera och samtala med alla människor jag möter i olika sammanhang, delta på personalmötet eller i föräldragruppen som "tänk så här-inspiratör", blogga, skriva krönikor och insändare, sitta med i kommunens (Enköping) arbetsgrupp om entreprenörskap "Ungt driv. Ger Enköping Liv" för att nämna några av många möjligheter i mitt förändringsarbete (my mission) och i min iver att förmedla "min mission" blir blogginläggen ibland lite väl komprimerade.

Underrubriken eller ettiketten "Mina tankar om barn" har nu vuxit och blivit mer områdesiniktad ex.Mina tankar om föräldraskap, personlighetsutveckling, språk, motorik,sensorisk utveckling osv för att inte bli för långrandig.

God fortsättning kära bloggläsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar